Sunday, May 06, 2007

[Milanisti Indonesia] Digest Number 4014

Forza Milan!

Messages In This Digest (25 Messages)

1a.
Re: Carletto bilang, 'Liverpool Tak Sehebat MU' From: Yan Walando
1b.
Re: Carletto bilang, 'Liverpool Tak Sehebat MU' From: Dony, Puguh
2a.
Re: OOT : Buat RJ [URGENT] RCTI [case closed] From: pepy hamdani
3a.
Re: Kostum sial lagi? From: Dewa Nugraha
3b.
Re: Kostum sial lagi? From: Don Rudy
4a.
Re: link milan 3-0 munyuk From: Don Rudy
4b.
Re: link milan 3-0 munyuk From: Don Rudy
5a.
Re: San Zero From: Don Rudy
6a.
Re: Bekamenga Ditawar Sunderland From: muhammad.royani
6b.
Re: Bekamenga Ditawar Sunderland From: Don Rudy
7.
Kapan NEh Nonton BArenG From: Fachrar Tigana
8.
Season over for Ronaldo? From: kopites
9a.
Re: Milan Kubur MUNYUK di San Siro From: pns pemalas
10a.
Kaka invites Ronaldo capture From: kopites
10b.
Re: Kaka invites Ronaldo capture From: Natasha Roring
10c.
Re: Kaka invites Ronaldo capture From: kopites
11.
Cafu extends Milan contract From: kopites
12.
Juventus tighten Buffon From: kopites
13.
Platini: Dear Milan… From: kopites
14a.
Re: OOT : Surat terbuka buat rekan-rekan From: Don Rudy
15.
Ronaldo absen hingga akhir musim From: jetong sheva
16a.
Re: Kontrak Cafu Diperpanjang From: Yan Walando
17.
Kaka Gagal Pinalti From: Kaka
18.
BLUES NO TO CARLO From: kopites
19.
kemana nih ?? From: wiek aji

Messages

1a.

Re: Carletto bilang, 'Liverpool Tak Sehebat MU'

Posted by: "Yan Walando" yan.walando@gmail.com   yw_finalheaven

Fri May 4, 2007 9:29 pm (PST)

On 5/4/07, Mohammad Hilman Taofani <taofani@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
>
> Sebenernya kalo gw baca konteks penuhnya ngga ada nada meremehkan kok dari
> Ancelotti. Pada dasarnya dia pengen ngasih perbedaan antara Man United dan
> Liverpool yang bakal dihadapi di final. Dan faktanya emang Liverpool lebih
> unggul secara fisik dan "ngeyel" (determined) dibanding Man United, tetapi
> jelas kalah dari segi teknik dan kecepatan. Dan di benak Ancelotti mungkin
> menghadapi lawan seperti Liverpool lebih "mudah" timbang lawan seperti Man
> United. Roma dan Barca punya gaya maen seperti United (cepat dan teknikal),
> dan Milan sering kesulitan lawan mereka. Sementara lawan Bayern atau
> Juventus, Milan bisa mengimbangi bahkan lebih sering unggul karena tipikal
> mereka sama.
>
> Regards

yW~> gw malah agak was was lho lawan tim yg ngandalin fisik. Kalo adu
teknik di tengah, Milan jelas unggul. kalo adu tenaga, liat hasilnya
lawan intret musim ini. Untungnya pool ngak benar2 punya gelandang
kayak cambiasso dan vieira. xabi lebih kayak pirlo, sissoko juga mirip
gerrard, lebih ke tipe playmaker, paling mascherano doank. dan yg
pasti, Bellamy larinya lebih kencang dari pemain2 MU, bahkan CR
sekalipun

waspadalah waspadalah!! lebih susah lawan tim "hoki" daripada tim yg
benar2 "bagus" :p

--
[Yan Walando]

1b.

Re: Carletto bilang, 'Liverpool Tak Sehebat MU'

Posted by: "Dony, Puguh" puguh.dony@aplcare.com

Fri May 4, 2007 10:27 pm (PST)

Iya bener...lebih susah lawan tim 'hoki' ini. Istambul 2005 hrs sungguh2
jadi pelajaran, gimana bisa sepakan Sheva didepan dudek wktu extra time
bisa ke blok, gimana bisa smicer yg nendangnya asal2an bisa nyelonong ke
gawang dida? Saat itu mereka belum punya Bellamy(larinya ngebut kayak
curut)...Peter Crot, apalagi Keyot. Tapi punya Dewi Fortuna.

Harusnya Milan bisa menggenggam cangkir UCL musim ini...secara Milan
punya motivasi lebih besar dari The Fools, dan bumbu pembalasan dendam
yang hebat.

GO ROSSONERRO !!!

________________________________

From: milanisti-indonesia@yahoogroups.com
[mailto:milanisti-indonesia@yahoogroups.com] On Behalf Of Yan Walando
Sent: Saturday, May 05, 2007 11:27 AM
To: milanisti-indonesia@yahoogroups.com
Subject: Re: [Milanisti Indonesia] Carletto bilang, 'Liverpool Tak
Sehebat MU'

yW~> gw malah agak was was lho lawan tim yg ngandalin fisik. Kalo adu
teknik di tengah, Milan jelas unggul. kalo adu tenaga, liat hasilnya
lawan intret musim ini. Untungnya pool ngak benar2 punya gelandang
kayak cambiasso dan vieira. xabi lebih kayak pirlo, sissoko juga mirip
gerrard, lebih ke tipe playmaker, paling mascherano doank. dan yg
pasti, Bellamy larinya lebih kencang dari pemain2 MU, bahkan CR
sekalipun

waspadalah waspadalah!! lebih susah lawan tim "hoki" daripada tim yg
benar2 "bagus" :p

--
[Yan Walando]

CONFIDENTIALITY NOTICE: This communication (which term shall include any attachments) contains information which is confidential and proprietary in nature and the copyright in which belongs to Interpharma Asia Pacific or a subsidiary of Interpharma Asia Pacific (hereafter referred to jointly and singularly as Interpharma) or a third party.

This communication is intended solely for the individual to whom it is addressed. If you are not the intended recipient of this communication, you may not disseminate, distribute, copy or otherwise disclose or use the contents of this communication without the written authority of Interpharma. If you have received this communication in error, please delete and destroy all copies and kindly notify the sender by return email or telephone immediately. Thank you.

Interpharma makes no representations or warranties in respect of the integrity of this communication, including but not limited to any warranty that this communication is free of errors, viruses or other malicious code, interception or interference.
__________________________________________________________
This message has been checked for all known viruses by the MessageLabs Virus Scanning Service. For further information, visit http:\\www.messagelabs.com\stats.asp

[Non-text portions of this message have been removed]

2a.

Re: OOT : Buat RJ [URGENT] RCTI [case closed]

Posted by: "pepy hamdani" riazor_52229@yahoo.com   riazor_52229

Fri May 4, 2007 9:35 pm (PST)

Salam Sejahtera

Saya merupakan anggota yg terbilang baru di milis ini, walau menjadi fans Milan sudah sejak zamannya trio Belanda dulu. Mengenai masalah RJ yg akhirnya menjadi meluas kemana-mana, saya sangat setuju apa yg telah dikatakan bung Ikram, dan ada catatan juga semoga nanti tidak ada lagi yang memberi no telp. komentator atau no telp. siapalah di milis ini yg bisa menjadi seperti kasus RJ ini. Memang sih kita mengharap semua orang utk bisa lebih mengedepankan kedewasaan dan intelektualitas tp harap dicatat bahwa tidak setiap orang akan seperti itu. Pasti selalu ada orang yg berbeda dgn kita. Baik itu niatnya atau apalah. Jadi saya harap, ketika liat Milan maen, kita liat pertandingannya aja, cukup. Urusan sang komentator mau ngapain, what the hell lah. Biarpun nanti pas final komentator dan pembawa acaranya pake kostum Liverpool semua, g masalah, kita g ngurus kok. Kita fokus ke pertandingannya aja n berharap Milan menang selalu. Mendingan ngomentari jalannya pertandingan
daripada ngurusi komentatornya. Bukannya saya melarang dan menghapus hak utk mengkritisi, tp energi kita sebaiknya g dihabisin ngurusin hal2 sepele lah. Bagaimanapun juga harus ada prioritas.

Salam
IL GRANDE MILAN !!!

Mohammad Hilman Taofani <taofani@gmail.com> wrote:
Bravo...

Semoga semua masalahnya cepet kelar. Dan ini jadi pelajaran berharga buat
warga milis sekalian ke depan untuk menyikapi hal serupa yang sangat-sangat
mungkin terjadi lagi di masa depan (yang namanya pers susah untuk luput dari
subjektifitas). Termasuk kecaman-kecaman ke artikel surat-kabar dan media,
biarlah jadi konsumsi kita sekiranya tidak bersifat melecehkan secara asasi
manusia atau memberikan informasi yang salah. Kalaupun ada salah dan berniat
mengkritik, sampaikan dengan bahasa yang baik supaya bersifat membangun.

Regards

On 5/4/07, Jamzer <jamzer@bnn.go.id> wrote:
>
> Gw udah konfirmasi ma pihak manajemen RJ, udah minta maap atas kesalahan
>
> oknum2 yang udah meneror mereka. Dan mereka menyambut baik permintaan maap
>
> dr pihak MI.
> Gw makasih juga atas atensi teman2 sekalian. Dan gw cukup senang, setelah
> kmarin gw post masalah ttg rj ini, td siang gw tlp, ternyata sudah tdk ada
>
> lg yg berusaha meneror pihak RJ.
> Bahkan, pihak RCTI sudah ada rencana mau mengadakan jumpa pers. Intinya
> skrg, cukup ajah dibahas ttg RJ ini yah. Kalo masih ada lagi yg meneror
> mereka, gw udah minta mereka kasih kabar secepatnya agar bisa dilacak, dan
>
> mereka jg akan berusaha menempuh jalur hukum. Gw ga mau MI yg gw bangun
> dengan susah payah dirusak oleh segelintir oknum.
>
> Jamzer
>

--
---|o|---

Frayed End of Sanity: http://helmantaofani.blogspot.com
My [not so sweet] Blog:
http://hilmantaofani.blogs.friendster.com/whatta_day/

[Non-text portions of this message have been removed]

---------------------------------
Ahhh...imagining that irresistible "new car" smell?
Check outnew cars at Yahoo! Autos.

[Non-text portions of this message have been removed]

3a.

Re: Kostum sial lagi?

Posted by: "Dewa Nugraha" guitar_staccato@yahoo.com   guitar_staccato

Fri May 4, 2007 10:25 pm (PST)

Mau putih, mau merah-hitam pokonya kita milanisti
tetep dukung milan kan FORZA MILAN!
ONE FOR ALL AND ALL FOR MILAN

We Fly! We came to ATHENS to play, to fight, to battle
to win our 7th Trophy
Forza MIlan Solo COn te, MIlan Sempre per te
--- Asis Budhi Pramono <absurbcity@yahoo.com> wrote:

> LIVERPOOL TO WEAR RED IN FINAL
> Paul Eaton 04 May 2007
> Liverpool will wear their famous red strip for
> this
> season's Champions League final against AC Milan.
> Liverpool had been selected as the away team for the
> clash in Athens but Milan have opted to wear their
> all
> white kit, leaving the Reds free to wear their
> preferred colours.
>
> Send instant messages to your online friends
> http://uk.messenger.yahoo.com
>

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Tired of spam? Yahoo! Mail has the best spam protection around
http://mail.yahoo.com

3b.

Re: Kostum sial lagi?

Posted by: "Don Rudy" rudy.milano@gmail.com

Sat May 5, 2007 8:22 am (PST)

On 5/5/07, Dewa Nugraha <guitar_staccato@yahoo.com> wrote:
>
> Mau putih, mau merah-hitam pokonya kita milanisti
> tetep dukung milan kan FORZA MILAN!
> ONE FOR ALL AND ALL FOR MILAN
>
>

[rudy]
Saya ga percaya mitos, tapi terus terang saya melihat Milan sangat anggun di
Liga Champions klo memakai kostum putih.
Merah-Hitam itu seram, sangat cocok di Serie A...tapi di Liga Champions
lebih cocok kostum yang bisa membuat sebuah tim itu terlihat
berwibawa(putih).
[/rudy]

--
Cavaliere
AC Milan atau tidak sama sekal!
FORZA INDONESIA >> Tak pernah berhenti berharap Indonesia bisa tampil di
Piala Dunia.

[Non-text portions of this message have been removed]

4a.

Re: link milan 3-0 munyuk

Posted by: "Don Rudy" rudy.milano@gmail.com

Fri May 4, 2007 10:30 pm (PST)

[rudy]
Ampuuuun, yang tadi salah...Itu tadi partai final 1993-94 ketika Milan
ngalahin Barca 4 - 0.

AC Milan 3 - 0 emyu ini nich...

http://www.acmilanclub.com/videomilan/video/HG-ACMilan_3-0_ManUtd(b).wmv<http://www.acmilanclub.com/videomilan/video/HG-ACMilan_3-0_ManUtd%28b%29.wmv>

[/rudy]

--
Cavaliere
AC Milan atau tidak sama sekal!
FORZA INDONESIA >> Tak pernah berhenti berharap Indonesia bisa tampil di
Piala Dunia.

[Non-text portions of this message have been removed]

4b.

Re: link milan 3-0 munyuk

Posted by: "Don Rudy" rudy.milano@gmail.com

Fri May 4, 2007 10:31 pm (PST)

On 5/3/07, Annisianti Septiani <ans@lintasarta.co.id> wrote:
>
> Om Toel,
>
> Ada ga link yg file extension-nya lgs .wmv ?
>
> Thx/ans
>
>

[rudy]
Ada, tapi ini cuma Highlight-nya aja...

http://www.acmilanclub.com/videomilan/video/HG-ACMilan_4-0_barca(final-94).wmv<http://www.acmilanclub.com/videomilan/video/HG-ACMilan_4-0_barca%28final-94%29.wmv>

[/rudy]

--
Cavaliere
AC Milan atau tidak sama sekal!
FORZA INDONESIA >> Tak pernah berhenti berharap Indonesia bisa tampil di
Piala Dunia.

[Non-text portions of this message have been removed]

5a.

Re: San Zero

Posted by: "Don Rudy" rudy.milano@gmail.com

Fri May 4, 2007 10:35 pm (PST)

On 5/4/07, pepy hamdani <riazor_52229@yahoo.com> wrote:
>
>
> 1. Dari delapan kali pertemuan di kancah Eropa, Milan telah membukukan
> empat kemenangan, dan United tiga kali menang.
>
>

[rudy]
Salah tuh bro, yang bener Milan sudah menang 5x dan kalah 3x dari emyu.
Tapi, yang lebih membanggakan adalah dalam 4x pertemuan di Liga Champions
dengan emyu, Milan selalu bisa menyingkirkan mereka.
[/rudy]

--
Cavaliere
AC Milan atau tidak sama sekal!
FORZA INDONESIA >> Tak pernah berhenti berharap Indonesia bisa tampil di
Piala Dunia.

[Non-text portions of this message have been removed]

6a.

Re: Bekamenga Ditawar Sunderland

Posted by: "muhammad.royani" muhammad.royani@id.agbnielsen.net   kamerad_aude

Sat May 5, 2007 1:50 am (PST)

Wah bung ardi,ternyata lebih cinta sepak bola negeri orang di bandingkan
negeri sendiri..ini pemain persib looh bung ardi..

Persib nu aing.

Regards,

Iyan
<http://www.incredimail.com/index.asp?lang=9&version=5202421&setup_id=7&aff_
id=1&addon=IncrediMail&id=95202&guid=D6FAF54F-3D2A-4CF6-A033-EB201A712F9B>

TV Event

AGB Nielsen Media Research

Mayapada Tower,lt 19/f

Jakarta Selatan

-----Original Message-----
From: milanisti-indonesia@yahoogroups.com
[mailto:milanisti-indonesia@yahoogroups.com] On Behalf Of Juniardi Putra
Sent: Saturday, May 05, 2007 9:06 AM
To: milanisti-indonesia@yahoogroups.com
Subject: Re: [Milanisti Indonesia] Bekamenga Ditawar Sunderland

Kaka <dediacmilan@ <mailto:dediacmilan%40yahoo.com> yahoo.com> wrote:
*************************************CUTNECH**********************
RM ~ Ga pake OOT bro.. ini pan pemain Sriwijaya FC.. Idup Wong Kito Galo..
Forza Milan !!!!

---------------------------------
TV dinner still cooling?
Check out "Tonight's Picks" on Yahoo! TV.

[Non-text portions of this message have been removed]

[Non-text portions of this message have been removed]

6b.

Re: Bekamenga Ditawar Sunderland

Posted by: "Don Rudy" rudy.milano@gmail.com

Sat May 5, 2007 8:30 am (PST)

On 5/5/07, muhammad.royani <muhammad.royani@id.agbnielsen.net> wrote:
>
> Wah bung ardi,ternyata lebih cinta sepak bola negeri orang di bandingkan
> negeri sendiri..ini pemain persib looh bung ardi..
>
> Persib nu aing.
>
> Regards,
>
>

[rudy]
Harus pake OOT lah....dia bukan orang Indonesia, apa yang bisa kita
banggain?
Di sini dia cuma mampir doang...
Kurniawan pernah main di Sampdoria itu baru kita bangga?????
[/rudy]

--
Cavaliere
AC Milan atau tidak sama sekal!
FORZA INDONESIA >> Tak pernah berhenti berharap Indonesia bisa tampil di
Piala Dunia.

[Non-text portions of this message have been removed]

7.

Kapan NEh Nonton BArenG

Posted by: "Fachrar Tigana" fachrar_tigana@yahoo.com   fachrar_tigana

Sat May 5, 2007 2:37 am (PST)

Kapan Nonton BAreng MILAN VS liverpol ?

8.

Season over for Ronaldo?

Posted by: "kopites" yankee.delta@gmail.com   sl4ckw4re

Sat May 5, 2007 4:41 am (PST)

Season over for Ronaldo? Friday 4 May, 2007

Milan's celebrations took a knock when Ronaldo pulled up with a
muscular problem, as he could be out of action for up to a month.

The striker had not suffered any serious injuries since moving to the
San Siro in January from Real Madrid.

In the final minutes of Friday's training session, he pulled up with a
thigh problem and the official club website confirms his presence
against Fiorentina this Sunday is in real doubt.

However, reports circulating around Italy suggest the truth of the
matter could be far more serious and Ronaldo may be sidelined for the
rest of the season.

Further tests are needed over the next few days, but if it proves to
be a thigh strain rather than a twinge, then Il Fenomeno will be out
for several weeks.

It is a heavy blow for the Rossoneri, who reached the Champions League
Final this week and are currently third in Serie A.

Ronaldo had scored seven Serie A goals this season and was ineligible
for European competition having already appeared for Real Madrid.

This makes it more likely that Ricardo Oliveira will be given space in
the League, allowing Alberto Gilardino and Pippo Inzaghi to rest.

sumber : channel 4

9a.

Re: Milan Kubur MUNYUK di San Siro

Posted by: "pns pemalas" eclipsebeat@gmail.com   pns_pemalas

Sat May 5, 2007 4:42 am (PST)

khan goalnya gilardino h\juga assist max23... cmiiw...

--
Mamat_664/SPA/01
eclipsebeat@gmail.com
KPPN Kotabumi
Toshiba A100
XP-Home + Hackintos

[Non-text portions of this message have been removed]

10a.

Kaka invites Ronaldo capture

Posted by: "kopites" yankee.delta@gmail.com   sl4ckw4re

Sat May 5, 2007 4:43 am (PST)

Kaka invites Ronaldo capture Friday 4 May, 2007

Milan sensation Kaka has told Man Utd's Cristiano Ronaldo to come and
join him at the Stadio Giuseppe Meazza.

Despite the Portuguese winger's less than impressive display against
the Rossoneri in the Champions League semi-final on Wednesday, Kaka is
a massive fan of the midfielder.

"Ronaldo should transfer to Milan and then we could play alongside
each other," the Brazilian told Sky Sports News. "You never know, it
could happen."

Kaka illustrated all of his ability in the two legs over United by
scoring three of Milan's five goals in their aggregate win.

They were performances which underlined why Real Madrid are so keen on
signing him, even if the former Sao Paulo playmaker insists he would
look to the Premiership should he quit Italy.

"I love the competition and the challenge in England," added the 2006
World Cup player.

"There are many big teams. Three English sides made the last four of
the Champions League, so the challenge is very appealing.

"If one day I was to leave Milan then I would definitely look at an
English team."

sumber :channel4

10b.

Re: Kaka invites Ronaldo capture

Posted by: "Natasha Roring" milan_kings_land@yahoo.com   milan_kings_land

Sat May 5, 2007 7:48 am (PST)

smoga itu masih lama bgt (kaka pindah dr milan)..tp gw
berharap bgt dia ga pindah at all..sebelnya, dgn dia
ngmg gt (mo main di epl) berarti emang ADA kemungkinan
dia akan pindah..huhuuuww cih,kalo dia mo pindah ke
epl gw yakin bgt klub pertama yg daftar adlh
chelsi..trus tar reunian deh dia ama sheva..hahahaha
(tertawa miris)

--- kopites <yankee.delta@gmail.com> wrote:

> Kaka invites Ronaldo capture Friday 4 May, 2007
>
> Milan sensation Kaka has told Man Utd's Cristiano
> Ronaldo to come and
> join him at the Stadio Giuseppe Meazza.
>
> Despite the Portuguese winger's less than impressive
> display against
> the Rossoneri in the Champions League semi-final on
> Wednesday, Kaka is
> a massive fan of the midfielder.
>
> "Ronaldo should transfer to Milan and then we could
> play alongside
> each other," the Brazilian told Sky Sports News.
> "You never know, it
> could happen."
>
> Kaka illustrated all of his ability in the two legs
> over United by
> scoring three of Milan's five goals in their
> aggregate win.
>
> They were performances which underlined why Real
> Madrid are so keen on
> signing him, even if the former Sao Paulo playmaker
> insists he would
> look to the Premiership should he quit Italy.
>
> "I love the competition and the challenge in
> England," added the 2006
> World Cup player.
>
> "There are many big teams. Three English sides made
> the last four of
> the Champions League, so the challenge is very
> appealing.
>
> "If one day I was to leave Milan then I would
> definitely look at an
> English team."
>
> sumber :channel4
>

__________________________________________________________
No need to miss a message. Get email on-the-go
with Yahoo! Mail for Mobile. Get started.
http://mobile.yahoo.com/mail

10c.

Re: Kaka invites Ronaldo capture

Posted by: "kopites" yankee.delta@gmail.com   sl4ckw4re

Sun May 6, 2007 2:03 pm (PST)

masi lama.tenang ajah.kaka hepi di milan.lagian pemaen brazil jrg yg
suka maen di epl.cuaca,makanan.kl pindah ke epl,harganya berapa?mahal
bgt.hanya chelsea dgn raja minyak nya yg sanggup transfer dan gaji
kaka.nurut gw lbih baek dia di milan.liat sheva di chlsea sbagai
contoh.di milan kaka jdi raja.umurnya pun masi muda.

On 5/5/07, Natasha Roring <milan_kings_land@yahoo.com> wrote:
>
>
>
>
>
>
> smoga itu masih lama bgt (kaka pindah dr milan)..tp gw
> berharap bgt dia ga pindah at all..sebelnya, dgn dia
> ngmg gt (mo main di epl) berarti emang ADA kemungkinan
> dia akan pindah..huhuuuww cih,kalo dia mo pindah ke
> epl gw yakin bgt klub pertama yg daftar adlh
> chelsi..trus tar reunian deh dia ama sheva..hahahaha
> (tertawa miris)
>
>
> --- kopites <yankee.delta@gmail.com> wrote:
>
> >
> > "If one day I was to leave Milan then I would
> > definitely look at an
> > English team."
> >
> > sumber :channel4

11.

Cafu extends Milan contract

Posted by: "kopites" yankee.delta@gmail.com   sl4ckw4re

Sat May 5, 2007 4:44 am (PST)

Cafu extends Milan contract Friday 4 May, 2007

Marcos Cafu has put pen to paper on a new contract tying him to Milan
until June 30, 2008, announced the club this evening.

The veteran Brazilian had already hinted he was interested in
extending his current deal and Vice-President Adriano Galliani
suggested in today's Lega Calcio meeting that negotiations were at an
advanced stage.

It is a show of confidence for a player who had been ready to move to
Japan in 2003, where he was set to wind down his career.

Born on June 7, 1970, Brazilian full-back Cafu first arrived in the
peninsula in 1997 and spent six years in the Roma jersey.

This is his fourth season with the Rossoneri, having won a Scudetto,
the European Super Cup and Italian Super Cup.

Contract extensions are also expected very soon for Alessandro Nesta
and Coach Carlo Ancelotti.

sumber:channel4

12.

Juventus tighten Buffon

Posted by: "kopites" yankee.delta@gmail.com   sl4ckw4re

Sat May 5, 2007 4:45 am (PST)

Juventus tighten Buffon grip Friday 4 May, 2007

Juventus have today reiterated to Milan that they have no intention of
selling Gigi Buffon over the summer.

The Italian giants have claimed for some time now that the goalkeeper
will remain despite his apparent hunger for European football.

And President Giovanni Cobolli Gigli underlined their stance on Friday
after claiming that the Rossoneri had made a fresh approach earlier in
the day.

"[Milan Vice-President] Adriano Galliani asked me if it is really true
that I did not want to sell Buffon," said Cobolli Gigli after a Lega
Calcio meeting in Milan.

"I replied that I wouldn't let him go for any reason in the world!"

Galliani responded to Cobolli Gigli's revelation by insisting that
nobody would be replacing Nelson Dida in between the sticks at the San
Siro next term.

"We have always followed Buffon, but I can confirm that Dida will
still be our No 1," he smiled.

"I was just having a little joke with Cobolli Gigli about Buffon in
this instance. We club officials joke a lot in private…"

After underlining that Buffon was going nowhere, the Old Lady ruler
also did the same when asked about the future of Didier Deschamps.

"Buffon is not leaving and that is also true of Deschamps," noted the
Juventus chief who was appointed as President following the Calciopoli
scandal.

"I want the Coach to stay and I find it ridiculous that someone thinks
that we are not on good terms, especially as I was the one to bring
him here.

"These rumours are only aimed at destabilising a perfect environment,
which is the reason for our great results."

Despite Juventus' lead at the top of Serie B, the club are being
linked with a summer move for former tactician Marcello Lippi and
Claudio Ranieri of Parma.

sumber : channel 4

13.

Platini: Dear Milan…

Posted by: "kopites" yankee.delta@gmail.com   sl4ckw4re

Sat May 5, 2007 4:58 am (PST)

Platini: Dear Milan… Friday 4 May, 2007

UEFA President Michel Platini has sent a letter to Milan to
congratulate the club for reaching the Champions League Final.

The Rossoneri will play in their 11th European Cup finale against
Liverpool in Athens later this month after having defeated Manchester
United in the semi-final with an aggregate 5-3 win.

"We would like to congratulate your club on reaching the Final of the
2006-07 Champions League," read the letter to Vice-President Adriano
Galliani.

"We especially compliment Milan on their outstanding performances
during the group stage, as well as the first knock-out round,
quarter-finals and semi-finals, and wish your team an equally
brilliant performance in the Final itself.

"Your club's achievement reflects the professional attitude and
commitment of your team and the club's officials and confirms that
Milan are a worthy member of the European football elite," continued
Le Roi.

"We should also like to express our sincere gratitude to you, to all
of your officials and staff, for the competent and friendly
co-operation we have enjoyed with your club throughout the season for
all your home matches at San Siro."

Milan's participation in this year's Champions League had been in
doubt last summer because of their involvement in the Calciopoli
scandal.

UEFA's emergency panel however ruled in August that the Rossoneri
could take part in the preliminaries but had slammed the club,
underlining the fact that the six-time European champions were being
admitted entry primarily thanks to a legal loophole.

sumber:channel 4

=========

special bgt platini kasi surat khusus buat milan.mungkin karena milan
masuk final .jdi final lbih seru gk EPL.penonton milan di sansiro juga
gk bentrok dengan pendukung MU.

14a.

Re: OOT : Surat terbuka buat rekan-rekan

Posted by: "Don Rudy" rudy.milano@gmail.com

Sat May 5, 2007 8:01 am (PST)

On 5/4/07, SURENYENK <yudianamist@yahoo.com> wrote:
>
>
> gw surenyek....no anggota 07 0123
>
> dan gw pernah telp ke no itu....RJ
>
> tapi harap di catat gw ga pernah memaki,gw cuman bilang kritik dan saran
> buat riki jo...
>
> apakah iu salah.....
>
> kalo emang itu menurut rekan 2 MILANISTI salah gw minta maaf secara
> terbuka untuk semuanya......
>
> dan untuk bung RJ.... kalo dia baca gw minta maaf secara pribadi dan buat
> RCTI gw ga pernah bawa2 nama RCTI tapi kalo ada yang salah gw minta maaf.
>
> dan semoga dengan adanya semua ini menjadikan MILANISTI menjadi besar dan
> dewasa.
>
> ---------------------------------
>

[rudy]
Kalau cuma ngasih kritik itu bagus kok, buktinya RJ langsung berubah di
leg2...
Paling tidak dia sampai bilang, "Saya akan berusaha semampu saya memberikan
komentar".
Ngomong2 No. Hp yang nelepon RJ ada berapa dan udah ketahuan berapa yak yang
nelpon RJ? ada yang bisa ngasih list?
Saya pribadi, ketika itu ga mau ngurusin RJ...jadi jangankan nelpon, sms aja
enggak. Buat saya yang penting Milan juara, orang2 yang ngomong miring juga
ntar pada nyadar klo Milan hebat(saya paling kasih fakta bahwa Milan >
emyu).
Ini pengalaman saya dukung Italia di Piala Dunia kemarin, walaupun masih ada
sich yang ga ngakuin Italia memang hebat...he3x, tapi klo Milan juara musim
ini...saya yakin semua orang akan setuju klo Milan memang hebat.
[/rudy]

--
Cavaliere
AC Milan atau tidak sama sekal!
FORZA INDONESIA >> Tak pernah berhenti berharap Indonesia bisa tampil di
Piala Dunia.

[Non-text portions of this message have been removed]

15.

Ronaldo absen hingga akhir musim

Posted by: "jetong sheva" s4db0yz@yahoo.com   jetong_maldini

Sat May 5, 2007 4:24 pm (PST)

http://www.detiksport.com/ligaitalia/index.php/home.read/tahun/2007/bulan/05/tgl/06/time/061713/idnews/776721/idkanal/71

sori gw ga bisa copy paste dari detik, so gw masukin aja link nya ya. Semoga Ronaldo gak kumat lagi (sering cedera)


__________________________________________________________
What kind of emailer are you? Find out today - get a free analysis of your email personality. Take the quiz at the Yahoo! Mail Championship.
http://uk.rd.yahoo.com/evt=44106/*http://mail.yahoo.net/uk

[Non-text portions of this message have been removed]

16a.

Re: Kontrak Cafu Diperpanjang

Posted by: "Yan Walando" yan.walando@gmail.com   yw_finalheaven

Sat May 5, 2007 6:25 pm (PST)

On 5/5/07, Kaka <dediacmilan@yahoo.com> wrote:
>
>
>
>
>
>
> » Sepak Bola » Liga Italia
> Sabtu, 05/05/2007 08:00 WIB
> Kontrak Cafu Diperpanjang
> Andi Abdullah Sururi - detikSport
>
> (AFP/Giuseppe Cacace)
> Milan - Mempertahankan skuad yang tua masih dilakukan AC Milan. Bek
> gaek Brasil Marco Cafu, yang tahun ini akan berusia 37, telah
> diperpanjang kontraknya oleh pihak Rossoneri.
>

yW~> kalo dilihat performanya musim ini sih sebenarnya Cafu ga bisa
dibilang jelek. Gw cukup setuju kontraknya diperpanjang. tapi tetap
kudu nyari bek kanan alternatif buat jaga2 kalo selama 6 bulan pertama
dia bermasalah dengan fisik atau permainan...

--
[Yan Walando]

17.

Kaka Gagal Pinalti

Posted by: "Kaka" dediacmilan@yahoo.com   dediacmilan

Sun May 6, 2007 9:41 am (PST)

» Sepak Bola » Liga Italia
Minggu, 06/05/2007 22:30 WIB
Lazio Salip Milan
Doni Wahyudi - detikSport

AFP/Paco Serinelli
Milan - Saling salip di klasemen atas Liga Italia kembali terjadi.
Menyusul hasil imbang tanpa gol dengan Fiorentina, AC Milan digusur
Lazio yang pada laga lain mengungguli Livorno.

Milan yang baru minggu lalu naik ke posisi tiga kini harus rela turun
satu strip ke urutan empat. Menjamu Fiorentina di Giuseppe Meazza,
Minggu (6/5/2007), Rossoneri dipaksa puas bermain tanpa gol, 0-0.

Cuma menambah satu angka, total poin yang kini dikumpulkan Milan
adalah 60. Pasukan Carlo Ancelotti kalah satu angka dari Lazio yang
pada pertandingan lain memaksa Livorno pulang dengan kekalahan 0-1.

Hasil imbang tanpa gol juga membawa pengaruh buruk buat La Viola yang
harus turun satu anak tangga ke urutan tujuh, digeser Empoli yang
menang 2-1 atas Catania. Nasib serupa dialami Livorno, posisi mereka
di urutan 13 kini dimiliki Cagliari usai menundukkan Udinese 2-1.

Milan sebenarnya mengawali pertandingan dengan positif, baru dua menit
pertandingan berjalan Kaka sudah membuat tifosi Milan bersorak
kegirangan saat tandukannya menembus jala Sebastian Frey. Sayang wasit
membatalkan gol tersebut karena menganggap telah terjadi pelanggaaran.

Selanjutnya Milan justru lebih banyak tertekan. Gawang Dida malah
nyaris jebol setelah Giampaolo Pazzini memperdaya kiper Brasil itu,
sayangnya Pazzini malah gagal menguasai bola yang kemudian bergulir ke
luar lapangan dan cuma menghasilkan tendangan gawang. Usaha lain
melalui tendangan voli Ferreira Da Silva Reginaldo juga pupus karena
mampu dimentahkan Dida dengan gemilang.

Di menit 24 Milan mendapat hadiah penalti setelah Alessandro Gamberini
menyentuh bola dengan tangganya di kotak penalti. Tapi Kaka yang masju
sebagai eksekutor gagal menjalankan tugasnya dengan baik, bola yang
disepaknya cuma membentur tiang gawang.

Memasuki paruh kedua tekanan yang dilancarkan Milan belum berhenti.
Drive Ricardo Oliveira dari batas kotak penalti bisa ditepis Frey,
begitu juga tendangan bebas Pirlo yang cuma menyamping tipis dari
sasaran. Skor 0-0 pun bertahan hingga akhir pertandingan.

Jimenez Menangkan Lazio

Dari Stadio Olimpico, Luis Jimenez menjadi pahlawan Lazio saat menjamu
Livorno. Striker Chile itu mencetak gol tunggal sekaligus penentu
kemenangan Biancocelesti.

Datang ke Olimpico dengan rekor buruk, sekali menang dalam 14 lawatan,
Livorno sudah harus menghadapi tekanan dari tuan rumah di awal
pertandingan. Tendangan Jimenez dari jarak sekitar 30 meter memaksa
kiper Emanuele Manitta berjibaku menyelamatkan gawangnya di menit ketiga.

Setelah peluang dari Massimo Mutarelli terbuang percuma, Lazio
akhirnya mengungguli tamunya di menit 28. Meski dikepung tiga pemain
Livorno usai memungut bola dari Goran Pandev, Jimenez masih bisa
melepaskan tembakan keras yang gagal diblok Manitta.

Dominasi Lazio bertahan pasca turun minum. Namun usaha mereka
memperbesar keunggulan tak kunjung berhasil, skor 1-0 pun bertahan
hingga peluit panjang di bunyikan.

Susunan Pemain

Milan: Dida, Cafu, Nesta, Kaladze, Favalli, Gattuso (Brocchi 76),
Pirlo, Ambrosini, Kaka, Serginho (Jankulovski 46), Ricardo Oliveira
(Inzaghi 68)

Fiorentina: Frey, Jorgensen, Kroldrup, Gamberini (Dainelli 51),
Pasqual, Pazienza, Liverani (Blasi 64), Montolivo, Reginaldo
(Kuzmanovic 84), Pazzini, Mutu

18.

BLUES NO TO CARLO

Posted by: "kopites" yankee.delta@gmail.com   sl4ckw4re

Sun May 6, 2007 5:39 pm (PST)

6 May 2007
BLUES NO TO CARLO

CHELSEA have turned down the chance to take Carlo Ancelotti as their
new boss for next season - despite the AC Milan chief reaching two
European Cup Finals in three seasons.

Stamford Bridge chiefs were made aware that Ancelotti will be
available in the summer but have categorically said they are not
interested.

<http://www.people.co.uk/sport/football/tm_headline=blues-no-to-carlo%26method=full%26objectid=19054347%26siteid=93463-name_page.html>

19.

kemana nih ??

Posted by: "wiek aji" aji_depok@yahoo.com   aji_depok

Sun May 6, 2007 5:45 pm (PST)

Ko gw gak bisa buka milanisti-indonesia.net lagi sih ada apa gerangan apa lagi di rombak ?
Makasih

Aji Milan Banget

__________________________________________________________
Be a PS3 game guru.
Get your game face on with the latest PS3 news and previews at Yahoo! Games.
http://videogames.yahoo.com/platform?platform=120121

[Non-text portions of this message have been removed]

Recent Activity
Visit Your Group
SPONSORED LINKS
Health Zone

Look your best!

Groups to help you

look & feel great.

Yahoo! Travel

Plan a Trip

Create, Search,

Share trip plans

Yahoo! Finance

It's Now Personal

Guides, news,

advice & more.

Need to Reply?

Click one of the "Reply" links to respond to a specific message in the Daily Digest.

Create New Topic | Visit Your Group on the Web
Forza Milanisti Indonesia !!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home